راه اندازی پیک دوچرخه ای کتاب در شهر علی آباد عمران 

راه اندازی پیک دوچرخه ای کتاب در شهر علی آباد عمران 

تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۸
اسماعیل نیک نفس، گفت: به زودی با همکاری اعضای کانون فرهنگی هنری مصباح علی آباد عمران، طرح پیک دوچرخه ای را در سطح شهر علی آباد عمران اجرا می کنیم.

«اسماعیل نیک نفس»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: کتاب خانه کانون فرهنگی هنری مصباح علی آباد عمران، در سال ۱۳۹۰ از سوی ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان راه اندازی و تجهیز شد.
مدیر کانون فرهنگی هنری مصباح علی آباد عمران، افزود: این کتاب خانه، مخزن دار است و قریب ۳ هزار جلد کتاب با موضوعات مذهبی، تاریخی، ادبی و هنری دارد.
وی، اظهار داشت: از آنجایی که اهم فعالیت های این کانون در حوزه هنر است بنابراین شخصا برای تهیه کتاب های هنری در زمینه تولید انیمیشن، تئاتر، نمایشنامه نویسی، کارگردانی، بازیگری و فیلم سازی به تهران مراجعه کرده و کتاب ها را خریداری کردم.
نیک نفس، عنوان داشت: در اولین گام به منظور معرفی کتاب خانه و ایجاد انگیزه در قشر کودک، نوجوان و جوان با دعوت از مدیران، معلمان و دانش آموزان مدارس نشستی با حضور مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان برگزار کردیم و از آنها خواستیم از کتاب خانه بازدید کنند و سپس پیشنهاد دادیم هر نفر کتاب مورد علاقه خود را انتخاب و به مدت یک هفته امانت گرفته و پس از مطالعه به دیگران نیز معرفی کنند.
مدیر کانون فرهنگی هنری مصباح علی آباد عمران، اضافه کرد: در گام بعدی، اقدام به راه اندازی کانال در شبکه های مجازی کردیم و روزانه خلاصه ای از یک کتاب را به اشتراک گذاشتیم تا هر فردی تمایل داشت به کتاب خانه مراجعه کند و کتاب مورد نظر خود را امانت بگیرد.
وی، بیان داشت: به زودی با همکاری اعضای کانون فرهنگی هنری مصباح علی آباد عمران، طرح پیک دوچرخه ای را در سطح شهر علی آباد عمران اجرا می کنیم.
نیک نفس، افزود: در این طرح صندوقچه هایی مختص حمل کتاب می سازیم و روی دوچرخه ها قرار داده و با دوچرخه کتاب ها را توزیع می کنیم.
نیک نفس، ادامه داد: یک روز از هفته را به اجرای طرح توزیع کتاب با پیک دوچرخه ای اختصاص داده می شود.
مدیر کانون فرهنگی هنری مصباح علی آباد عمران، با اشاره به هدف از اجرای این طرح، اظهار داشت: تصمیم گرفتیم به جای این که ما منتظر متقاضیان کتاب باشیم، ما به درب منازل آنها برویم و ضمن معرفی کتاب ها، آنها را توزیع کنیم البته در اولین قدم اعضای کانون فرهنگی هنری برای معرفی و توزیع کتاب از محله خود شروع می کنند تا در قدم بعدی پس از آگاهی خانواده ها از کتاب های موجود در کتاب خانه، آنها کتاب سفارش دهند.
وی، ابراز داشت: با توجه به این که کتاب خانه کانون کتابدار ندارد با یکسری مشکلات مواجه هستیم و از آنجایی که توان پرداخت دستمزد به کتابدار نداریم و از جایی حمایت مالی نمی شویم و از سوی دیگر نمی شود کتابدار را بیمه کرد  بنابراین کتاب خانه کتابدار ندارد.

پایان پیام/ 586